X
چگونه نرخ استنادات خود را افزایش دهیم؟ (قسمت اول)
X
چگونه نرخ استنادات خود را افزایش دهیم؟ (قسمت دوم)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه:   المپيك :   زمستان 1385 , دوره  14 , شماره  4 (پياپي 36) ; از صفحه 25 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله:  بررسي روش برگزاري مسابقات مدرسه قهرمان از ديدگاه کارشناسان، مديران مدارس، و مربيان استانهاي موفق و ناموفق
 
نویسندگان:  خواجوي داريوش*, كاشف مجيد
 
 * دانشگاه اراك
 
چکیده: 

اين مقاله، حاصل نتايج طرحي پژوهشي و ملي است. هدف آن عبارت است از بررسي و تجزيه و تحليل روش برگزاري مسابقات مدرسه قهرمان از ديد کارشناسان، مديران مدارس، و مربيان تيمهاي استانهاي موفق و ناموفق. اين تحقيق از نوع توصيفي است و به شکل ميداني اجرا شده است. براي گردآوري اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته به کار رفته است. پس از آنکه روايي پرسشنامه را 4 نفر از متخصصان رشته تربيت بدني تاييد کردند، پايايي آن با روش آلفا کرونباخ، 0.9 محاسبه شد. نمونه گيري به روش خوشه اي و به طور تصادفي انجام شد. حجم نمونه آماري معلمان تربيت بدني زن و مرد استانهاي موفق بر اساس جدول مورگان 381 نفر، حجم نمونه آماري مديران مرد و زن مدارس اين استان ها نيز 381 نفر، حجم نمونه آماري معلمان تربيت بدني زن و مرد استانهاي ناموفق 375 نفر، و حجم نمونه آماري مديران مرد و زن مدارس اين استان ها نيز 375 نفر برآورد شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي (کروسکال واليس، آزمون – U من ويتني و خي 2، در سطح 0.01≥p) استفاده شد.
نتايج تحقيق نشان داد که از ديد آزمودني ها، طرح مدرسه قهرمان در توسعه ورزش مدارس و افزايش دانش آموزان تحت پوشش، در فراهم نمودن زمينه رشد و شکوفايي استعدادهاي ورزشي دانش آموزان تحت پوشش، در استفاده از ظرفيتهاي خالي امکانات مدارس در تربيت بدني و ورزش، و در ايجاد زمينه مناسب تر در مدارس براي فعاليت بيشتر معلمان تربيت بدني و ورزش تاثير معني داري داشته است. همچنين، نتايج تحقيق نشان داد که از ديد آزمودني ها، طرح مدرسه قهرمان، نسبت به روش سنتي برگزاري مسابقات، برتري معني داري داشته است. بنابراين، بر اساس يافته هاي تحقيق حاضر، ادامه طرح مدرسه قهرمان و گسترش آن در مدارس کشور ضروري به نظر مي رسد.

 
كليد واژه: توسعه ورزش مدارس، روش سنتي مسابقات، مدرسه قهرمان